MYWine.png
Hem Produkter Kontakt Vinbutik
_MG_4952-3.JPG

Information om Leveransen

Kan du inte ta emot budleveransen
själv – behöver du skicka någon
att hämta dina viner?

OMBUD
Vi kan lämna ut vinerna till ditt ombud men vi kommer att be om legitimation från er båda, dels från ditt ombud och dels från dig själv. Allt för att vi vill vara noga med att inte lämna ut vin till någon under 20 år.

BUDLEVERANS  – VÄLJ DAG ELLER KVÄLL
Om du har valt budleverans så kommer vi att maila dig när det är dags att välja datum för leverans. Budet kommer någon gång mellan 18.00 – 22.00. 

Välj en kväll då du vet att du är hemma under hela tidsperioden. I vissa områden kan du även boka dagbud mellan 8.00 och 17.00. 

Passa på att dubbelkolla att vi har rätt adress, eventuell portkod och mobilnummer till dig.

INTE HEMMA NÄR LEVERANSEN KOMMER?
Om du inte är hemma eller om din adress eller kontaktuppgifter är fel måste vi dessvärre debitera dig för de extra kostnader som uppstår –  det vill säga 120 kr för returen till budfirmans depå. Dina lådor körs då till Spånga där du kan hämta dem. Vi förvarar dina viner i max 2 månader, därefter debiteras 200 kronor i månaden.

Reklamationer och returer

Skulle något inträffa med leveransen och du behöver reklamera –  så gäller hemförsäljningslagen för distanshandel.

Om du vill ångra ditt köp går det bra inom 14 dagar från beställning och om inte varan har skickats ännu så annullerar vi helt enkelt din order. Om varan redan lämnat lagret i Frankrike behöver du ta emot den och returnera den till Franska Vinlistans lager i Frankrike på din bekostnad. Kontakta oss innan du returnerar så får du ett returnummer. Det är viktigt att varan är i ursprungligt skick och i obruten originalförpackning.

Vi ersätter vinet eller produkten om det skulle vara defekt eller skadat – maila oss på
info@mywine.nu så löser det på ett smidigt sätt.

 

Evenemang

2020-08-23 Vår vinbutik öppnar

Skriv in det du vill söka efter här

Följ oss